Iquique - Reisverslag uit Iquique, Chili van Luc Vancoillie - WaarBenJij.nu Iquique - Reisverslag uit Iquique, Chili van Luc Vancoillie - WaarBenJij.nu

Iquique

Door: Luc en Rita

Blijf op de hoogte en volg Luc

05 Maart 2011 | Chili, Iquique

Gisteren na een een busrit van abnderhlaf uur naar Calama met TURBUS, een lokale busmaatschappij en vervolgens na een tussenstop van anderhlaf uur aan de terminal van Calama vertrokken richting Iquique: En rit van 6 uur waar we uiteindelijk zijn toegekomen om 22.20 uur: Het landsschap onderweg is enkel woestijn, de Atacamawoestijn....het regent hier max. 5 dagen per jaar en dan nog slechts een veertigtal minuten...Hier is nauwelijks vegetatie mogelijk, we passeren onderweg een van de grootste kopermijnen ter wereld, een van de vele rijkdommem van Chili. Op 175 km van Iquique gaat de busrit steil naar beneden naar zeeniveau en zien we plots een zee schitteren voor ons. Er volgt nog een rit van 3 uur langs de kustlijn van Noord-Chili tot in Iquique met in het Westen de ondergaande zon. We hebben de zon zien zakken in de zee....
Aankomst in de terminal van Iquique, waar Rita meteen een van de schaarse taxi`s aanspreekt om ns maar het hotel te brengen, ze maakt duidelijk dat we met vier zijn en vier grote koffers bijhebben in een kleine Japanse wagen lijkt ns dit niet mogelijk. De chauffeur maakt er duidelijk geen probleem van een wet twee koffers op het dak en de laatste koffer maakt hij met een spanband vast in de koffer, met openstaande koffer richting hotel De la Plaze, een typisch hotel hier waar we slechts een nacht blijven...het onthaal is onvriendelijk hier. De kamers niet echt proper...maar we zijn moe en zijn blij dat we kunnen slapen, nog gauw iets gaan eten in Ronny`s Tequilqbar schuin tegenover het hotel en dan bed in....